Algemene Voorwaarden
Algemene Voorwaarden
Artikel 1 - Definities
In deze voorwaarden gelden de volgende definities:
Herroepingsperiode: de periode waarin de consument zijn herroepingsrecht kan uitoefenen;
Consument: de natuurlijke persoon die niet handelt in de uitoefening van een beroep of bedrijf en een overeenkomst op afstand aangaat met de ondernemer;
Dag: kalenderdag;
Duurtransactie: een overeenkomst op afstand die betrekking heeft op een reeks producten en/of diensten, waarvan de leverings- en/of afnameverplichtingen verspreid zijn over de tijd;
Duurzaam gegevensdrager: elk middel dat het mogelijk maakt voor de consument of ondernemer om informatie die specifiek tot hem is gericht op een manier op te slaan die toekomstige raadpleging en onveranderlijke reproductie van de opgeslagen informatie mogelijk maakt.
Herroepingsrecht: de mogelijkheid voor de consument om de overeenkomst op afstand binnen de herroepingsperiode te herroepen;
Ondernemer: de natuurlijke of rechtspersoon die op afstand producten en/of diensten aanbiedt aan consumenten;
Overeenkomst op afstand: een overeenkomst waarbij, in het kader van een door de ondernemer georganiseerd systeem voor de verkoop op afstand van producten en/of diensten, uitsluitend gebruik wordt gemaakt van één of meer technieken voor communicatie op afstand, tot en met het moment van de overeenkomst;
Techniek voor communicatie op afstand: middelen die kunnen worden gebruikt om een overeenkomst te sluiten, zonder dat de consument en de ondernemer zich tegelijkertijd op dezelfde locatie bevinden.
Algemene voorwaarden: de huidige algemene voorwaarden van de ondernemer.
Artikel 2 - Identiteit van de ondernemer
Bedrijfsnaam: Gokmen Commerce
Kamer van Koophandel nummer: 95148523
BTW-nummer: NL005133231B57
Gevestigd in Nederland
Artikel 3 - Toepasselijkheid
Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op elk aanbod van de ondernemer en op elke overeenkomst op afstand en bestelling die wordt gesloten tussen de ondernemer en de consument.
Voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, wordt de tekst van deze algemene voorwaarden aan de consument ter beschikking gesteld. Indien dit redelijkerwijs niet mogelijk is, zal worden aangegeven dat de algemene voorwaarden ter inzage liggen op de locatie van de ondernemer en deze zullen kosteloos aan de consument worden toegestuurd zodra dat mogelijk is op verzoek.
Indien de overeenkomst op afstand elektronisch wordt gesloten, kan, niettegenstaande het vorige lid, de tekst van deze algemene voorwaarden elektronisch aan de consument ter beschikking worden gesteld, op een zodanige wijze dat deze door de consument op een duurzame gegevensdrager kan worden opgeslagen. Indien dit redelijkerwijs niet mogelijk is, zal vóór het sluiten van de overeenkomst worden aangegeven waar de algemene voorwaarden elektronisch kunnen worden geraadpleegd en dat deze kosteloos op verzoek van de consument elektronisch of op andere wijze zullen worden toegestuurd.
Indien naast deze algemene voorwaarden speciale product- of dienstvoorwaarden van toepassing zijn, zijn de voorgaande en derde leden van overeenkomstige toepassing en, in geval van tegenstrijdige algemene voorwaarden, kan de consument altijd vertrouwen op de toepasselijke bepaling die het gunstigst voor hem is.
Indien een of meer bepalingen in deze algemene voorwaarden op enig moment geheel of gedeeltelijk nietig of vernietigd zijn, blijven de overeenkomst en deze algemene voorwaarden verder van kracht en zal de desbetreffende bepaling zonder vertraging door onderling overleg worden vervangen door een bepaling die zo veel mogelijk de strekking van de oorspronkelijke bepaling benadert.
Situaties die niet in deze algemene voorwaarden worden voorzien, worden beoordeeld "naar de geest" van deze algemene voorwaarden.
Onzekerheid over de uitleg van of de inhoud van een of meer bepalingen van onze algemene voorwaarden moet "naar de geest" van deze algemene voorwaarden worden geïnterpreteerd.
Artikel 4 - Aanbod
Indien een aanbod een beperkte geldigheidsduur heeft of aan voorwaarden is verbonden, zal dit uitdrukkelijk in het aanbod worden vermeld.
Het aanbod is vrijblijvend. De ondernemer heeft het recht het aanbod te wijzigen en aan te passen.
Het aanbod bevat een volledige en juiste beschrijving van de aangeboden producten en/of diensten. De beschrijving is voldoende gedetailleerd om de consument in staat te stellen het aanbod goed te beoordelen. Indien de ondernemer afbeeldingen gebruikt, zijn deze een waarheidsgetrouwe weergave van de aangeboden producten en/of diensten. Evidente vergissingen of kennelijke fouten in het aanbod binden de ondernemer niet.
Alle afbeeldingen, specificaties en gegevens in het aanbod zijn indicatief en kunnen geen aanleiding geven tot schadevergoeding of ontbinding van de overeenkomst.
Afbeeldingen die bij producten worden geleverd, zijn een waarheidsgetrouwe weergave van de producten die worden aangeboden. De ondernemer kan niet garanderen dat de getoonde kleuren exact overeenkomen met de werkelijke kleuren van de producten.
Elk aanbod bevat zodanige informatie dat voor de consument duidelijk is welke rechten en verplichtingen verbonden zijn aan de aanvaarding van het aanbod. Dit betreft in het bijzonder:
- de prijs, exclusief invoerrechten en btw. Deze extra kosten komen voor rekening en risico van de klant.
- eventuele verzendkosten;
- de wijze waarop de overeenkomst tot stand komt en welke handelingen daarvoor nodig zijn;
- of het herroepingsrecht van toepassing is;
- de methode van betaling, levering en uitvoering van de overeenkomst;
- de termijn voor het aanvaarden van het aanbod, of de periode waarbinnen de ondernemer de prijs garandeert;
- het bedrag van de kosten van communicatie op afstand indien de kosten van het gebruik van communicatiemiddelen anders zijn dan de gebruikelijke kosten voor de gebruikte communicatie middelen;
- of de overeenkomst wordt gearchiveerd na het sluiten ervan en, indien ja, hoe de consument toegang kan krijgen tot die overeenkomst;
- de wijze waarop de consument, voordat de overeenkomst wordt gesloten, de gegevens die hij heeft verstrekt in het kader van de overeenkomst kan controleren en, indien gewenst, corrigeren;
- alle andere talen waarin de overeenkomst, naast Nederlands, kan worden gesloten;
- de gedragscodes waaraan de ondernemer zich heeft verbonden en de wijze waarop de consument deze gedragscodes elektronisch kan raadplegen;
- de minimale duur van de overeenkomst bij een transactie met een looptijd.
Optioneel: beschikbare maten, kleuren, type materiaal.
Artikel 5 - De overeenkomst
Onder voorbehoud van de bepalingen in lid 4, komt de overeenkomst tot stand op het moment dat de consument het aanbod aanvaardt en voldoet aan de daarbij gestelde voorwaarden.
Indien de consument het aanbod elektronisch heeft aanvaard, zal de ondernemer de ontvangst van de aanvaarding van het aanbod onmiddellijk elektronisch bevestigen. Zolang de ontvangst van deze bevestiging door de ondernemer niet is bevestigd, kan de consument de overeenkomst ontbinden.
Indien de overeenkomst elektronisch wordt gesloten, neemt de ondernemer de nodige technische en organisatorische maatregelen om de elektronische overdracht van gegevens te beveiligen en zorgt hij voor een veilige online omgeving. Indien de consument elektronisch kan betalen, neemt de ondernemer de nodige beveiligingsmaatregelen.
De ondernemer kan - binnen de wettelijke kaders - informatie inwinnen over de vraag of de consument in staat is zijn betalingsverplichtingen na te komen, alsmede over alle feiten en omstandigheden die van belang zijn voor een verantwoorde afsluiting van de overeenkomst op afstand. Indien de ondernemer op basis van dit onderzoek goede gronden heeft om de overeenkomst niet aan te gaan, heeft hij het recht een bestelling of aanvraag te weigeren of aan de uitvoering van de overeenkomst bijzondere voorwaarden te verbinden, onder opgave van redenen.
De ondernemer zal de volgende informatie bij het product of de dienst aan de consument verstrekken, schriftelijk of op zodanige wijze dat deze op een toegankelijke manier door de consument op een duurzame gegevensdrager kan worden opgeslagen:
- Bezoekadres van de onderneming waar de consument terecht kan voor klachten;
- De voorwaarden en wijze waarop de consument het herroepingsrecht kan uitoefenen, of een duidelijk verklaring dat het herroepingsrecht is uitgesloten;
- Informatie over garanties en bestaande klantenservice;
- de gegevens die in artikel 4.3 van deze voorwaarden zijn opgenomen, tenzij de ondernemer deze gegevens reeds vóór de uitvoering van de overeenkomst aan de consument heeft verstrekt;
- De vereisten voor opzegging van de overeenkomst als de overeenkomst een looptijd heeft van meer dan een jaar of voor onbepaalde tijd. Bij een duurtransactie geldt de bepaling in het vorige lid alleen voor de eerste levering.
Elke overeenkomst wordt onder opschortende voorwaarde van voldoende beschikbaarheid van de betreffende producten gesloten.
Artikel 6 - Herroepingsrecht
Bij aankoop van producten heeft de consument de mogelijkheid om de overeenkomst zonder opgave van redenen binnen 14 dagen te ontbinden. Deze bedenktijd begint de dag nadat de consument het product heeft ontvangen of een door de consument aangewezen vertegenwoordiger, die aan de ondernemer bekend is gemaakt, het product heeft ontvangen.
Tijdens de bedenktijd zal de consument het product en de verpakking zorgvuldig behandelen. Hij zal het product alleen uitpakken of gebruiken voor zover dit nodig is om te beoordelen of hij het product wil behouden. Indien de consument gebruik maakt van zijn herroepingsrecht, zal hij het product aan de ondernemer retourneren met alle geleverde accessoires en - indien redelijkerwijs mogelijk - in de oorspronkelijke staat en verpakking, overeenkomstig de redelijke en duidelijke instructies die door de ondernemer zijn verstrekt.
Indien de consument gebruik wil maken van zijn herroepingsrecht, is hij verplicht de ondernemer hiervan binnen 14 dagen na ontvangst van het product in kennis te stellen. De consument moet dit schriftelijk doen (per e-mail). Nadat de consument heeft gemeld dat hij zijn herroepingsrecht wil uitoefenen, dient hij het product binnen 14 dagen terug te sturen. De consument moet bewijzen dat de geleverde producten tijdig zijn teruggestuurd, bijvoorbeeld door middel van een verzendbewijs.
Artikel 7 - Uitoefening van het herroepingsrecht
Om het herroepingsrecht uit te oefenen, moet de consument de ondernemer duidelijk informeren over zijn beslissing om de overeenkomst te herroepen door middel van een ondubbelzinnige verklaring (bijvoorbeeld schriftelijk, per post, fax of e-mail). De consument kan het herroepingsformulier gebruiken, maar is hiertoe niet verplicht.
De consument kan de verklaring sturen naar het volgende adres:
Gokmen Commerce
[Adres]
[Postcode en Plaats]
[E-mailadres]
De consument kan de herroepingstermijn ook naleven door de producten binnen de termijn van 14 dagen terug te sturen, mits de consument het herroepingsrecht schriftelijk heeft gemeld.
Artikel 8 - Uitsluitingen herroepingsrecht
Het herroepingsrecht is uitgesloten voor de levering van:
- Producten die volgens de specificaties van de consument zijn vervaardigd of duidelijk persoonlijk van aard zijn;
- Producten die snel kunnen bederven of verouderen, zoals bederfelijke goederen;
- Audio- of video-opnamen en computerprogrammatuur waarvan de consument de verzegeling heeft verbroken.
Artikel 9 - Prijs
Gedurende de geldigheidsduur van het aanbod worden de prijzen van de producten of diensten niet verhoogd, tenzij wettelijke maatregelen dat noodzakelijk maken of in het geval van een wijziging van de belastingtarieven.
Prijsverhogingen binnen 3 maanden na het sluiten van de overeenkomst zijn alleen toegestaan indien deze het gevolg zijn van een wijziging van de wettelijke regels.
Indien de prijsverhoging plaatsvindt binnen 3 maanden na de overeenkomst en de consument hiertegen bezwaar heeft, kan de consument de overeenkomst ontbinden.
Artikel 10 - Betaling
De consument is verplicht om het verschuldigde bedrag binnen de door de ondernemer aangegeven termijn te voldoen, tenzij anders overeengekomen.
Betaling kan plaatsvinden door middel van de methoden die door de ondernemer worden aangeboden, bijvoorbeeld via overschrijving, creditcard, PayPal of een andere erkende betalingsmethode.
Indien de consument niet op tijd betaalt, heeft de ondernemer het recht de levering van de producten of diensten op te schorten totdat de betaling is voldaan.
Artikel 11 - Levering en uitvoering
De ondernemer zal bestellingen die volgens de overeenkomst zijn geplaatst, zo snel mogelijk leveren, tenzij anders is overeengekomen. De ondernemer is niet verantwoordelijk voor vertragingen die het gevolg zijn van overmacht.
De consument ontvangt een bevestiging van de verzending zodra de producten zijn verzonden.
Artikel 12 - Garantie en conformiteit
De ondernemer biedt een garantie op de producten die hij levert. Indien de producten niet aan de overeenkomst voldoen, heeft de consument recht op kosteloze reparatie, vervangingen of een terugbetaling van het betaalde bedrag, afhankelijk van de omstandigheden en de gemaakte afspraken.
De consument moet defecten binnen een redelijke termijn melden nadat hij deze heeft ontdekt.
Artikel 13 - Klachtenregeling
De ondernemer beschikt over een klachtenprocedure en behandelt klachten van consumenten binnen de gestelde termijn. De consument kan klachten indienen via de contactgegevens van de ondernemer, die op de website of in de communicatie met de consument worden vermeld.
Indien de klacht niet naar tevredenheid wordt opgelost, kan de consument het geschil voorleggen aan de bevoegde autoriteiten of een geschillencommissie.
Artikel 14 - Klachtenprocedure
Klachten over de uitvoering van de overeenkomst moeten binnen 7 dagen na het identificeren van de gebreken volledig en duidelijk omschreven bij de ondernemer worden ingediend.
Klachten die bij de ondernemer worden ingediend, worden binnen een periode van 14 dagen na ontvangst beantwoord. Als een klacht meer tijd nodig heeft voor afhandeling, zal de ondernemer binnen de 14 dagen reageren met een ontvangstbevestiging en aangeven wanneer de consument een gedetailleerder antwoord kan verwachten.
Als de klacht niet via wederzijds overleg kan worden opgelost, ontstaat er een geschil dat mogelijk wordt onderworpen aan geschiloplossing.
Een klacht doet de verplichtingen van de ondernemer niet vervallen, tenzij de ondernemer schriftelijk anders aangeeft.
Als de ondernemer de klacht geldig acht, zal de ondernemer naar eigen goeddunken de geleverde producten kosteloos vervangen of repareren.
Artikel 15 - Geschillen
Overeenkomsten tussen de ondernemer en de consument waar deze algemene voorwaarden betrekking op hebben, worden uitsluitend gereguleerd door Nederlands recht. Dit geldt ook wanneer de consument in het buitenland woont.
Artikel 16 - CESOP
Vanwege de maatregelen die vanaf 2024 worden ingevoerd en aangescherpt met betrekking tot de "Wijziging van de Omzetbelastingwet 1968 (Wet Implementatie Betalingsdienstverlenersrichtlijn)" en daarmee de implementatie van het Centrale Elektronische Systeem voor Betalingsinformatie (CESOP), kunnen betaaldienstverleners gegevens registreren in het Europese CESOP-systeem.