Retourbeleid

Retourbeleid

Retourneren
Onze retourtermijn is 30 dagen. Als er 30 dagen zijn verstreken sinds je aankoop, kunnen we helaas geen terugbetaling of omruiling aanbieden.

Om in aanmerking te komen voor een retour, moet het artikel ongebruikt zijn en in de dezelfde staat verkeren als toen je het ontving. Het moet ook in de originele verpakking zitten.

We accepteren ook gebruikte retouren als je niet tevreden bent, en kunnen vervangingen sturen voor eventuele beschadigingen, maar dit is afhankelijk van fotografisch bewijs van het product of beschadigde goederen. Als je geen foto van de schade hebt, kunnen we de retour niet accepteren.

Jouw wettelijke rechten worden niet beïnvloed door het bovenstaande.

Er zijn verschillende soorten goederen die niet geretourneerd kunnen worden. Bederfelijke goederen zoals voedsel, bloemen, kranten of tijdschriften kunnen niet worden geretourneerd. We accepteren ook geen producten die intieme of hygiënische goederen zijn, gevaarlijke materialen, of brandbare vloeistoffen of gassen.

Niet-retourneerbare artikelen:

  • Cadeaubonnen
  • Gedownloade softwareproducten
  • Bepaalde gezondheids- en persoonlijke verzorgingsproducten

Om je retour te voltooien, hebben we een bon of aankoopbewijs nodig.
Stuur je aankoop niet terug naar de fabrikant.

Er zijn bepaalde situaties waarin alleen gedeeltelijke terugbetalingen worden verleend (indien van toepassing):

  • Een artikel dat niet in de originele staat verkeert, beschadigd is of onderdelen mist door redenen die niet aan onze fout te wijten zijn
  • Een artikel dat meer dan 30 dagen na levering wordt geretourneerd

Terugbetalingen (indien van toepassing):
Zodra we je retour hebben ontvangen en geïnspecteerd, sturen we je een e-mail om je te informeren dat we je geretourneerde artikel hebben ontvangen. We zullen je ook op de hoogte stellen van de goedkeuring of afwijzing van je terugbetaling.
Als je terugbetaling is goedgekeurd, wordt je terugbetaling verwerkt en wordt het bedrag automatisch toegepast op je creditcard of originele betaalmethode, binnen een bepaald aantal dagen.

Te late of ontbrekende terugbetalingen (indien van toepassing):
Als je je terugbetaling nog niet hebt ontvangen, controleer dan eerst je bankrekening opnieuw.
Neem vervolgens contact op met je creditcardmaatschappij, het kan enige tijd duren voordat je terugbetaling officieel is verwerkt.
Neem daarna contact op met je bank. Er is vaak wat verwerkingstijd voordat een terugbetaling wordt verwerkt.
Als je dit allemaal hebt gedaan en je hebt je terugbetaling nog steeds niet ontvangen, neem dan contact met ons op.

Kortingsartikelen (indien van toepassing):
Alleen artikelen tegen de normale prijs kunnen worden terugbetaald, helaas kunnen kortingsartikelen niet worden terugbetaald.

Omruilingen (indien van toepassing):
We vervangen alleen artikelen als ze defect of beschadigd zijn. Als je het wilt omruilen voor hetzelfde artikel contacteer ons dan eerst!

Cadeaus
Als het artikel als cadeau gemarkeerd was bij aankoop en direct naar je is verzonden, ontvang je een cadeaucredit voor de waarde van je retour. Zodra het geretourneerde artikel is ontvangen, wordt er een cadeaubon naar je opgestuurd.

Als het artikel niet als cadeau was gemarkeerd bij aankoop, of als de gever de bestelling naar zichzelf had laten verzenden om deze later aan jou te geven, sturen we de terugbetaling naar de gever en zal deze op de hoogte zijn van je retour.

Verzending
Om je product te retourneren, stuur je een e-mail naar ons voor retourinstructies.

Je bent verantwoordelijk voor de verzendkosten voor het retourneren van je artikel. Verzendkosten worden niet terugbetaald. Als je een terugbetaling ontvangt, worden de retourverzendkosten van je terugbetaling afgetrokken.

Afhankelijk van waar je woont, kan de tijd die het duurt voordat je geruilde product bij je is, variëren.

Als je een artikel boven de £40 verzendt, kun je overwegen een traceerbare verzendservice te gebruiken of verzendverzekering aan te schaffen. We garanderen niet dat we je geretourneerde artikel zullen ontvangen.